Czerwień jarzębin – Katarzyna Michalak

Katarzyna Michalak to pisarka, która ma na swoim koncie wiele różnego rodzaju powieści. Zajmuje się zarówno literaturą obyczajową, jak i kryminalną czy fantasy. W jej wykonaniu preferuję tę pierwszą. Leśna polana wywarła na mnie tak duże wrażenie, że jeszcze długo po zakończeniu lektury nie potrafiłam dojść do siebie. Z niecierpliwością wypatrywałam kontynuacji losów braci Prado i trzech przyjaciółek, które poznały się w dość nieciekawych okolicznościach. Pod koniec maja nakładem Społecznego Instytutu Wydawniczego Znak ukazała się powieść Czerwień jarzębin. Czy drugi tom z serii leśnej okazał się równie dobry jak pierwszy?
czerwień jarzębin michalak



Czerwień jarzębin – co się stało z zaginioną Gabrielą?

Leśna polana zakończyła się zaginięciem Gabrieli, ukochanej Wiktora. Mężczyzna był przekonany, że za tym zdarzeniem stoi jego ojczym kierowany chęcią zemsty. Czerwień jarzębin już na pierwszych stronach powieści przynosi czytelnikom niespodziewane rozwiązanie. Zaginięcie Gabrieli kładzie się cieniem na zdrowiu jej ojca, Antoniego. Starszy pan, który tak wiele przeszedł w swoim życiu, nieoczekiwanie trafia do szpitala z powodu zawału. Z kolei Wiktor robi wszystko, by odnaleźć Gabrielę. Do poszukiwań ukochanej angażuje nawet hakerkę poleconą mu przez brata.


Katarzyna Michalak funduje swoim bohaterom istny rollercoaster

Czerwień jarzębin to powieść pełna zaskakujących zwrotów akcji. W drugim tomie leśnego cyklu Katarzyna Michalak nie szczędziła swoim bohaterom tragicznych zwrotów akcji. Wiktor trafi do więzienia, a Majka wyląduje w łóżku z jego bratem, Patrykiem. Spontaniczny seks wywrze wpływ na całe późniejsze życie tych wyjątkowych bohaterów.

W swojej najnowszej powieści Katarzyna Michalak zadbała o to, aby czytelnik nie tylko nie mógł oderwać się od wartkiej akcji, ale też o to, aby z niecierpliwością wyczekiwał tomu trzeciego. Zakończenie Czerwieni jarzębin sprawiło, że jeszcze długo po zakończeniu lektury nie potrafiłam dojść do siebie. Powieść porusza najczulsze struny w sercu i sprawia, że momentami chce się zapłakać nad losem głównych bohaterów, których los nie oszczędza.

Czy pomimo licznych burz i zawirowań trzem przyjaciółkom i trójce braci uda się odnaleźć w życiu szczęście? Jak potoczą się sprawy związane z zaginięciem Gabrieli? Czy kobieta w końcu założy z Wiktorem rodzinę, o której marzy od lat? Kto jest ojcem dziecka Majki – o ciąży tej bohaterki dowiedzieliśmy się ze stron Leśnej polany.

Wzruszające powieści obyczajowe

Zauważyłam, że Katarzyna Michalak początkowo pisała lżejsze powieści, które stanowią idealną lekturę na letnie wieczory. Z czasem jednak zaczęła kreować trudniejsze historie, które sprawiają, że jeszcze długo po zakończeniu lektury nie mogę dojść do siebie. Każda kolejna powieść Katarzyny Michalak to dla mnie swego rodzaju katharsis. Tak jak nie przepadam za zbyt ciężką literaturą, tak dramatyczne historie, które wyszły spod jej pióra, czytam z nieskrywaną przyjemnością. Jest w nich dużo ciepła i empatii, powieści Katarzyny Michalak zawsze mnie wzruszają. Tak też zadziałała na mnie Czerwień jarzębin. Uważam, że pisarka powinna pozostać przy ambitniejszej literaturze, ponieważ ta wychodzi jej znakomicie.

Mam nadzieję, że trzeci i zarazem ostatni tom leśnego cyklu ukaże się jeszcze w tym roku. Będę czekała z niecierpliwością na Błękitne sny.

karminowe.usta

6 komentarzy:

  1. Ja jestem świeżo po jej serii kwiatowej. Bardzo podoba mi się jej styl i na pewno sięgnę po kolejne książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam trylogię leśną - zarówno "Leśna polana", jak i "Czerwień jarzębin" wywarły na mnie dobre wrażenie:)

      Usuń
  2. właśnie czytam, podoba mi sie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że i Tobie "Czerwień jarzębin" przypadła do gustu:)

      Usuń
  3. Tej książki również nie czytałam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tej autorki póki co jedną książkę, ale niespecjalnie przypadła mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...