Ideał dla suchych włosów? Szampon Petal Fresh Organics Aloe & Citrus

Ze znalezieniem odpowiedniego szamponu swego czasu miałam ogromny problem. Niemal każdy drogeryjny kosmetyk powodował u mnie łupież i podrażnienie skóry głowy. Z czasem jednak odkryłam, co służy mojemu wrażliwemu skalpowi i od tamtej pory staram się wykorzystywać tę wiedzę w praktyce. Moja skóra głowy nie lubi mocnych detergentów, jednocześnie bardzo dobrze reaguje na kosmetyki o naturalnym składzie. Od dobrych kilku tygodni używam nawilżającego szamponu Petal Fresh Organics Aloe & Citrus. Czy specyfik sprostał moim dość wysokim oczekiwaniom?

Petal-Fresh-Organics-Aloe-Citrus-nawilzajacy-szampon-do-wlosow

Mycie

Choć szampon zawiera wyłącznie detergenty naturalnego pochodzenia, świetnie się pieni i dokładnie oczyszcza włosy oraz skórę głowy. W tym miejscu warto zaznaczyć, iż robi to niezwykle delikatnie. Po użyciu szamponu włosy nie są tępe i nieprzyjemne w dotyku. Raz zrobiłam nawet eksperyment i po umyciu głowy nie nałożyłam żadnej odżywki. O dziwo, włosy były czyste, ale dość dobrze nawilżone. Nie miałam problemów z ich rozczesywaniem. Szampon skutecznie usuwa z włosów nie tylko brud, ale również resztki kosmetyków do stylizacji, które stanowią prawdziwą silikonową bombę.

Nawilżenie

Ze względu na specyfikę moich włosów staram się unikać silnie oczyszczających szamponów. W miarę możliwości wybieram kosmetyki o działaniu nawilżającym, które swoje dobroczynne działanie zawdzięczają naturalnym olejom i ekstraktom. Szampon Petal Fresh Organics Aloe & Citrus nie tylko spełnia swoją podstawową funkcję, czyli usuwa brud i zanieczyszczenia, ale też wykazuje właściwości odżywcze. Wprawdzie nie zastąpi nam kosmetyków do pielęgnacji włosów, ale stanowi idealne dopełnienie kuracji nawilżającej suche pasma.

Petal-Fresh-Organics-Aloe-Citrus-nawilzajacy-szampon-do-wlosow


Blask

Szampon Petal Fresh Organics Aloe & Citrus stosowany wraz z odżywką z tej samej serii sprawia, iż pukle odbijają światło niczym lustro i wyglądają jak z reklamy. Jeśli chcecie poprawić kondycję swoich włosów, to warto zainwestować w ten duet. Docenią go z pewnością właścicielki suchych włosów, które pragną przywrócić im blask i zdrowy wygląd.

Rozczesywanie

Gdy widzę, że jakiś szampon wyróżnia się na tle konkurencji, to sprawdzam, czy radzi sobie w sytuacjach kryzysowych. W praktyce oznacza to, iż poprzestaję tylko na nim i nie używam odżywki. Szampon Petal Fresh Organics Aloe & Citrus ze względu na właściwości nawilżające zapobiega powstawaniu kołtunów i tym samym szczotkowanie przebiega sprawnie.

Petal-Fresh-Organics-Aloe-Citrus-nawilzajacy-szampon-do-wlosow


Łupież

Za każdym razem, gdy sięgam po szampon, z którym wcześniej nie miałam do czynienia, obawiam się wysuszenia skóry głowy i powrotu łupieżu. Na szczęście omawiany kosmetyk niezwykle łagodnie obchodzi się z moim kapryśnym skalpem. Odkąd go stosuję, nie zauważyłam na swoich ubraniach charakterystycznych białych płatów. W związku z tym, iż nawilżający szampon Petal Fresh Organics Aloe & Citrus nie powoduje łupieżu i służy moim suchym włosom, z pewnością do niego powrócę.

Podrażnienie

Moja relacja z kosmetykami zawierającymi aloes jest niezwykle skomplikowana. Niektóre specyfiki służą mojej skórze, a nigdy okrutnie ją podrażniają. Postanowiłam zbadać tę kwestię i dowiedziałam się, że wszystko zależy od jakości surowca. Producent kosmetyków Petal Fresh Organics niewątpliwie starannie dobiera dostawców, bo żaden ze stosowanych przeze mnie kosmetyków nie wywołał u mnie podrażnienia.

Petal-Fresh-Organics-Aloe-Citrus-nawilzajacy-szampon-do-wlosow


Przetłuszczanie

Omawiany szampon pomimo zawartości wielu składników odżywczych nie wpływa negatywnie na świeżość mojej fryzury. Po jego użyciu włosy nie przetłuszczają się szybciej niż zazwyczaj. Gdybym nie odczuwała dyskomfortu, mogłabym myć głowę raz na 5-6 dni, bo tyle czasu moje pukle wyglądają dobrze. W związku z tym, iż włosy łatwo pochłaniają zapachy, w tym nieprzyjemne, oczyszczam je co 2 dni.

Zapach

Woń szamponu przypadła mi do gustu, ponieważ nie jest to typowy cytrusowy zapach, jaki znamy z odświeżaczy powietrza czy drogeryjnych żeli pod prysznic. To niezwykle świeże i orzeźwiające połączenie. Kwaskowate cytrusowe nuty w towarzystwie ziołowych akordów z miejsca zaskarbiły sobie moją sympatię.

Petal-Fresh-Organics-Aloe-Citrus-nawilzajacy-szampon-do-wlosow


Konsystencja i wydajność

Szampon ma postać przeźroczystego żelu, który bardzo dobrze się pieni. Wystarczy niewielka ilość produktu, by dokładnie oczyścić włosy i skórę głowy, co przekłada się na świetną wydajność omawianego kosmetyku. Przez ostatnie 1,5 miesiąca zużyłam niespełna połowę opakowania.

Opakowanie

Podobnie jak odżywka szampon znajduje się w butelce wykonanej z zielonego, półprzeźroczystego plastiku. W przypadku tego typu kosmetyków zamknięcie typu press doskonale zdaje egzamin. Pozwala wydobyć produkt bez uszczerbku dla paznokci. Choć samo opakowanie charakteryzuje się prostotą, jest przyjemne dla oka.

Petal-Fresh-Organics-Aloe-Citrus-nawilzajacy-szampon-do-wlosow


Cena

Regularna cena szamponu zamyka się w granicach 19-20 zł, na szczęście często można natknąć się na atrakcyjne promocje.

Dostępność

Hebe, Rossmann.

Skład

Aqua, Sodium lauroyl sarcosinate, Cocamidopropyl betaine, Sodium cocoyl isethionate, Ammonium cocoyl isethionate, Hydroxypropylcellulose, Aloe barbadensis (aloe vera) leaf juice, Citrus aurantium dulcis (orange) fruit extract, Citrus medica limonum (lemon) fruit extract, Citrus grandis (grapefruit) leaf extract, Citrus nobilis (mandarin orange) fruit extract, Orbignya oleifera (babassu) seed oil, Tocopheryl acetate (vitamin E), Retinyl palmitate (vitamin A), Panthenol (vitamin B5), Glycerin, Tussilago farfara (coltsfoot) flower extract, Achillea millefolium (yarrow), Equisetum arvense (horsetail), *Rosmarinus officinalis (rosemary) leaf extract, Althaea officinalis (marshmallow) root, Chamomilla recutita (chamomile) flower extract, Melissa officinalis (lemon balm) leaf extract, Thymus vulgaris (thyme) extract, Polysorbate 20, Citric acid, Dehydroacetic acid, Benzyl alcohol, Sodium chloride, Parfum (fragrance)


karminowe.usta

38 komentarzy:

  1. Zaciekawił mnie ten szampon, jak znajdę go w drogerii, to pewnie wyląduje w koszyku.:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampon jest wart uwagi:) U mnie spisuje się rewelacyjnie.

      Usuń
  2. Podoba mi się szampon, ale cenowo to juz nie bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest najtańszy, ale ma niestandardową pojemność i charakteryzuje się bardzo dobrą wydajnością:)

      Usuń
  3. Muszę zwrócić uwagę na te produkty :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po udanej przygodzie z szamponem i odżywką chętnie wypróbuję inne kosmetyki Petal Fresh Organics:)

      Usuń
  4. Właśnie aloesu się boję. W 9 na 10 przypadków mnie podrażnia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zazwyczaj podrażnia, ale podejrzewam, że to sprawka tanich surowców, których jakość daleka jest od ideału. Drogeryjnych kosmetyków z aloesem staram się unikać, czasem robię wyjątek dla naturalnych kosmetyków, ale i do nich należy podchodzić ostrożnie;)

      Usuń
  5. Lubię lubię bardzo lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. To już wiem czego będę szukać w Rossmannie przy najbliższej wizycie:)
    Bardzo ciekawy szampon ,myślę że skuszę się na niego i na odżywkę i wypróbuję na suchych włosach córki,które są prawdziwą udręką i nie mogę znaleźć dla nich odpowiedniego szamponu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli córka ma suche włosy, to warto sięgnąć po jakiś nawilżający szampon. Z doświadczenia wiem, że dobrze dobrany kosmetyk oczyszczający potrafi zdziałać cuda:)

      Usuń
  7. Jak zużyję zapasy, to spróbuję ten szampon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto o nim pamiętać, a nuż przypadnie Ci do gustu:)

      Usuń
  8. tyle dobrego się naczytałam o tym szamponie, że py okazji wizyty w Polsce na pewno go sobie kupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampon występuje w kilku wersjach, ale widzę, że wszystkie zbierają bardzo dobre recenzje:)

      Usuń
  9. Właśnie kończą mi się szampony, więc kupię go, bo moje włosy ukochały sobie aloes. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też go pokochały i z pewnością będę wracała do kosmetyków Petal Fresh Organics:)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Szampon pachnie bardzo przyjemnie - oceniam go z perspektywy osoby nieprzepadającej za cytrusami;)

      Usuń
  11. Muszę się za nim rozejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy szampon do przetestowania chodź cena ciut zniechęca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena wprawdzie nie jest niska, ale wydajność i działanie w pełni ją rekompensują:)

      Usuń
  13. O bardzo ciekawy produkt :) rozejrzę się za nim by móc się przekonac na sobie czy nie będą mi się plątać po nim włosy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampon jest dostępny w Hebe, w Rossmannie jeszcze się na niego nie natknęłam;)

      Usuń
  14. Oglądałam go ostatnio, ale Sodium Lauroyl Sarcosinate zniechęcił mnie do kupna. Jednak jeśli nic innego nie znajdę, chyba po niego sięgnę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie akurat ten detergent nie szkodzi. Jeśli masz bardzo wrażliwą skórę głowy, to może warto wypróbować coś z Pat&Rub?

      Usuń
  15. marzę, żebym mogła myć włosy co dwa dni:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda Ci się opanować problem. Moja koleżanka miała przetłuszczające się włosy, ale zmiana pielęgnacji pomogła:)

      Usuń
    2. PS Wbrew pozorom przy przetłuszczających się włosach lepiej sięgnąć po coś nawilżającego o przyjaznym składzie, co uspokoi skórę głowy;)

      Usuń
  16. jest super uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo polubiłam kosmetyki Petal Fresh Organics:)

      Usuń
  17. Na pewno przetestuję coś z tej marki, gdy tylko skończę obecne zapasy. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto, kosmetyki mają świetne składy, i co najważniejsze, są skuteczne:)

      Usuń
  18. Muszę przetestować ten szampon.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak dobrze go opisałaś, że dla tych, którzy nie korzystali powinien to być must have. Ja sama mam i także jestem bardzo zadowolona- świetny kosmetyk :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A w tym szamponie są sylikony?

    OdpowiedzUsuń

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...