Uroczysko, czyli Magdalena Kordel jest dobra na wszystko

Zimą i początkiem wiosny nie miałam szczęścia do powieści. Za każdym razem, gdy chciałam poczytać jakąś lekką książkę, która poprawiłaby mi nastrój, trafiałam albo na rozwlekłe opisy bez śladu akcji – Nad Niemnem wciąż żywe, albo na opowieści o psychopatach. Jedno i drugie w pewnym momencie zaczęło mnie nużyć. Zwątpiłam we współczesną literaturę i na pewien czas zrobiłam sobie przerwę od powieści, czytałam głównie poradniki związane z marketingiem i zagrożeniami, jakie niosą ze sobą współczesne technologie. Ostatnio jednak dzięki Kasi z pracy dowiedziałam się o premierze nowej książki Magdaleny Kordel. Przygodę z twórczością tej pisarki rozpoczęłam od powieści Nadzieje i marzenia, którą szczerze polecam, pomimo obecności wątku historycznego. Dziś jednak chciałabym skupić się na książce którą Magdalena Kordel wydała już jakiś czas temu. Uroczysko to jedna z lepszych powieści, jakie przeczytałam przez ostatnie kilkanaście miesięcy. Co mnie w niej urzekło?

Uroczysko Magdalena Kordel





Magdalena Kordel – spotkanie autorskie w Opolu

Na początku czerwca miałam przyjemność uczestniczyć w spotkaniu autorskim z Magdaleną Kordel, które odbyło się w bibliotece na opolskim Metalchemie. Pisarka okazała się niezwykle ciepłą osobą z dużym dystansem do siebie i swojej twórczości. Tym, co mnie najbardziej urzekło w jej wypowiedzi, było zapewnienie, że nie potrafiłaby napisać żadnej smutnej książki, dlatego wszystkie jej powieści kończą się happy endem. Wiem, że może wydawać się to dziecinne, ale ostatnimi czasy odczuwam silne zapotrzebowanie na takie dobre, pozytywne opowieści. Jestem szczęśliwa i w mój nastrój najlepiej wpisują się takie optymistyczne historie.

Uroczysko, czyli powieść o silnych kobietach

Uroczysko to niezwykle budująca historia, choć zapewne wiele osób tej powieści obyczajowej zarzuci wtórność i schematyczność. Główna bohaterka, Majka, nieoczekiwanie dowiaduje się, że jej mąż odchodzi do innej kobiety. Mało tego, nie tylko stawia krzyżyk na ich wieloletnim związku, ale też pozostawia za sobą długi. Majka wraz z nastoletnią córką musi wyprowadzić się z domu, ponieważ wiarołomny mąż wziął pod niego kredyt hipoteczny. Jego żona nie miała o tym bladego pojęcia i gdy ulatnia się pierwszy szok, zaczyna zastanawiać się, jakim cudem jej partner podpisał umowę bez jej wiedzy i zgody. Rozwiązanie okazuje się zaskakujące. Majka wraz z córką Marysią musi wyprowadzić się z domu. Tymczasowe schronienie znajdują u rodziców głównej bohaterki. Majka, aby dojść do siebie po rozstaniu z mężem i uporządkować myśli, postanawia zostawić swoją córkę z dziadkami i udać się na pewien czas do domku w górach, który jej rodzice odziedziczyli po zmarłej ciotce. Malownicze okazuje się niezwykłym miejscem dla głównej bohaterki. Poznaje w nim wspaniałych ludzi, w tym niezwykłe, silne kobiety, które pomagają jej dojść do siebie. Dzięki nim podejmuje najważniejszą decyzję w swoim życiu. Majka postanawia przeprowadzić się do Malowniczego, zatrudnić w tamtejszej szkole i otworzyć pensjonat. Uroczysko to powieść pełna zwrotów akcji, w której ukazano problemy i dylematy współczesnej kobiety, której całe dotychczasowe życie wali się jak domek z kart. Bohaterka jednak w ogóle się nie poddaje i pomimo tego, że początkowo nie opuszczają jej czarne myśli, podejmuje wyzwanie, jakie stawia przed nią los.


Lubisz happy endy? Przeczytaj Uroczysko!

Uroczysko to świetna powieść obyczajowa okraszona zabawnymi dialogami, którą czyta się jednym tchem. W piątek tak się zaczytałam, że nie zauważyłam, kiedy wybiła 1 w nocy. Oprócz skomplikowanych losów Majki poznajemy też pokrętne historie innych postaci, w tym Filipka ubierającego się do szkoły na różowo i wprawiającego tym w konsternację panią dyrektor. Czy rzeczywiście tym, co przeszkadza jej w uczniu, jest jego odmienny styl i spojrzenie na modę? Czy Majce uda się zrealizować marzenie o otwarciu własnego pensjonatu? Jeśli chcecie poznać odpowiedzi na te pytanie, koniecznie musicie przeczytać Uroczysko, do czego gorąco Was zachęcam. To idealna lektura na ciepłe, wakacyjne wieczory. Można ją zabrać także na plażę, ponieważ nastraja pozytywnie do życia. Zamierzam zapoznać się z całą twórczością Magdaleny Kordel. Zanim jednak sięgnę po inne książki tej autorki, muszę dokończyć Primabalerinę Doroty Gąsiorowskiej. Nie ukrywam, że powikłane losy głównej bohaterki bardzo mnie wciągnęły. To dobra książka, wolna od psychopatów i przydługawych opisów przyrody, tudzież kaloryfera w pokoju. Osobom, które lubią akcję, odradzam powieść Anety Ficner-Ogonowskiej pt. Czas pokaże. Takich nudów dawno nie czytałam...

karminowe.usta

12 komentarzy:

  1. JA prawdę mówiąc lubię książki gdzie zakończenie jest nieprzewidywalne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieprzewidywalne zakończenie bywa ciekawe, ale ostatnio ma fazę tylko na happy end:)

      Usuń
  2. Opis jak najbardziej ciekawy. Obecnie czytam Lady M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz zobaczę, co to za książka, a nuż mnie zainteresuje:) Teraz w telewizji w ogóle nie ma nowych odcinków seriali, a po pracy zawsze staram się jakoś odstresować z dala od komputera. Pozostają mi tylko książki:)

      Usuń
  3. lubię Kordel, tę mam na liście do przeczytania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie na Nieprzeczytane.pl złożyłam zamówienie na "Wino z Malwiną" i "Okno z widokiem":) Już nie mogę doczekać się przesyłki.

      Usuń
  4. Nie miałam do czynienia z twórczością tej autorki :) Staram się na razie przekonać do "Domu nad rozlewiskiem", ale cały czas wybieram krwawe thrillery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do "Domu nad rozlewiskiem" sama miałam kilka podejść, ale nie szło mi czytanie, bo książka zwyczajnie mnie nudziła.

      Usuń
  5. ja nadrabiam książki teraz, tą będę miała na uwadze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ,,Czas pokaze'' czytalam i mimo dlugich nudnych opisow, sam sens ksiazki i moral z niej wynikajacy bardzo mi sie podobal;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już dawno miałam sięgnąć po książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...