Czy wygląd sklepów internetowych ma znaczenie?


Ostatnio z powodu epidemii koronawirusa wzrosła popularność sklepów internetowych. Ja robię też zakupy tradycyjnie w pobliskiej galerii handlowej, bo lubię obejrzeć sobie ubrania na żywo, ale nie ukrywam, że często zamawiam w sklepie Orsay, czasem zdarza mi się coś wyhaczyć w Sinsay czy w Wassylu.  Czy wygląd sklepów internetowych ma znaczenie?
Czy wygląd sklepów internetowych ma znaczenie




Nie wymagam od sklepów online cudów. Niektóre witryny są tak nowoczesne i przekombinowane, że trudno się po nich poruszać. Pod tym względem mam sporo zarzutów pod adresem sklepu internetowego Zara. Lubię tę sieciówkę, mam ją także stacjonarnie, ale czasem w pobliskiej galerii nie ma mojego rozmiaru albo danej rzeczy, więc zamawiam online. I tutaj zaczynają się schody.  O ile zakupy przychodzą do nas ekspresowo i dobrze spakowane, o tyle nawigacja w sklepie online jest dla mnie mało intuicyjna. Aby znaleźć listę kategorii trzeba się dobrze zastanowić, gdzie jest ukryta. Gdy chcemy zamówić rzeczy, musimy się domyślić, że bez rejestracji konta nie da się tego zrobić. Przynajmniej ja nie dokonałam jeszcze tego odkrycia. Pamiętam, że miałam liliową ramoneskę w koszyku i długo się głowiłam, jak za nią zapłacić.  Na szczęście się udało i teraz wiem, jak poruszać się po tym sklepie online, ale dobrze byłoby to uprościć ;)

Zdjęcia także mają znaczenie. Lubię, jak są normalne. Orsay, Sinsay czy H&M mają fotografie, które pokazują daną rzecz w kilku ujęciach na modelce. Na podstawie zdjęć można oszacować, jak będzie wyglądała na nas.  Zara stawia na zdjęcia high fashion. Robią one wrażenie na odbiorcy, ale jednocześnie są pozbawione walorów praktycznych. Bardzo ubolewam nad tym, że niektóre sukienki trudno ocenić, bo np. modelka w niej klęczy.

Ile wzrostu ma modelka i jaki nosi rozmiar – czy to nie cenna informacja? Gdy widzę, że modelka jest ode mnie wyższa i ma sukienkę ledwo przed kolano, to jej nie zamawiam. U mnie skończy się bowiem w połowie kolana lub pod nim.  Jednakże nie zawsze takie informacje padają na stronie internetowej. Trudno potem ocenić, czy dana rzecz będzie na nas dobrze leżała.

Tabelka z wymiarami ubrań to coś, czego z kolei nie znajdę w swoim ulubionym sklepie Orsay.  A szkoda, bo np. Wassyl takową posiada i zawsze wiem, czego mam się spodziewać po danym ubraniu.  W Orsay mam duży problem ze spodniami i spódnicami, bo doły raz są dla mnie idealne, a kiedy indziej kupuję ten sam rozmiar i spadają mi na biodra. Tabelka rozwiązałaby mój problem.

Sklep internetowy Dehe ma ciekawe spodnie i szorty. Można w nim znaleźć wiele oryginalnych modeli. Tylko tutaj z kolei mamy problem z przypisywaniem rzeczy do kategorii. W spódnicach są sukienki. W spodniach znajdziemy jeansy i szorty, chociaż istnieje osobna kategoria szorty.  Taki sklep przegląda się nieco mniej komfortowo.

Bardzo ważne są też filtry. H&M ma ogromną ilość artykułów przypisanych do każdej z kategorii. Ale ma tyle filtrów, że gdy  ustawię długość mini, rozmiar 34 oraz wybrane kolory, otrzymam tylko to, co potencjalnie może mnie zainteresować.  Nie każdy sklep jest pod tym względem dobrze zorganizowany.


10 komentarzy:

  1. Przejrzysta strona sklepu jest dla mnie najważniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Strona Zary to dla mnie porażka. Preferuję proste zdjęcia z każdej strony i zbliżenie, aby można było ocenić materiał no i oczywiście tabelkę z wymiarami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę takie bardziej użytkowe zdjęcia niż artystyczne :)

      Usuń
  3. Zara ma ładne ubrania i okropnie prezentowane ubrania, pod tym względem wolę np. Mohito.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna bluzka :) ja akurat ciuchów nie lubię kupować przez internet, bo wolę przymierzyć jednak kosmetyki ostatnio tylko online zamawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prezentacja ubrań Zary to totalna porażka, dlatego unikam kupowania u nich online, Orsay też bardzo lubię - z rozmiarówką spódnic akurat nie mam problemu, ale z bluzkami już tak - wymiary zdecydowanie by sie przydały;)

    OdpowiedzUsuń

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...