Cała ja – Augusta Docher


Już 23 maja będzie miała swoją premierę najnowsza powieść Augusty Docher. Niech nie zmylą cię pozory. Choć imię i nazwisko wskazują na pisarkę obcego pochodzenia, to w rzeczywistości mamy do czynienia z twórczością Polki, która korzysta z pseudonimu. Ja miałam wyjątkowe szczęście zapoznać się z przedpremierowym egzemplarzem powieści Cała ja. Najnowsza książka Augusty Docher bardzo przypadła mi do gustu.

cała ja

Cała ja - powieść o miłości i skomplikowanym życiu nastolatek



Głównymi bohaterkami powieści Cała ja są Milena oraz Paulina. To dwie młode kobiety, które powinny się uczyć, a tymczasem przychodzi im zmierzyć się z przeciwnościami losu. Milena jest córką najbogatszego Polaka. Została wychowana w cieplarnianych warunkach. Ma pieniądze, luksusowy dom, kochającą matkę, ale jej życie uczuciowe przypomina obraz nędzy i rozpaczy. Najpierw Milena straciła ukochanego ojca, który zmarł przedwcześnie, pozostawiając jej swoją firmę, dzieło całego życia. Później przeżyła załamanie związane z niewłaściwym ulokowaniem uczuć. Milena spotykała się z kolegą z elitarnego liceum, Jackiem. Chłopak pochodził z dobrej, religijnej rodziny. Z zagranicznej wyprawy przywiózł jej pamiątki, ale z jego inicjatywy nigdy nie wychodził intymny dotyk. Sytuacja ta powoli zaczęła ciążyć Milenie. Dziewczyna zaczęła zastanawiać się, czy to kwestia 69,5 kg, czyli jej masy ciała, mało atrakcyjnego wyglądu etc. Poruszyła ten temat z Jackiem i dowiedziała się, że ten przysiągł sobie celibat aż do ślubu. W związku z tym, iż jej chłopak pochodził z religijnej rodziny, uwierzyła w jego zapewnienia. Podczas jednej z imprez, na które jedzie wraz z Jackiem, Milena odkrywa, że Jacek jest gejem i kocha Dawida. Zrozpaczona wybiega z mieszkania i wzywa na pomoc Jacka. To wieloletni wspólnik ojca, przyjaciel rodziny, który pomagał jej, pomimo iż w przeszłości był związany z matką Mileny. To właśnie tato nastolatki odbił swojemu najlepszemu koledze ukochaną kobietę. Kilkanaście lat później Jacek wpada w oko młodziutkiej Milenie. Dziewczyna widzi w nim wszystko to, czego jej zdaniem nie mają rówieśnicy. Czy ta miłość ma szanse przetrwać?

Ucieczka przed trudną przeszłością

Z kolei Paulina przybywa do wioski, aby uciec przed przeszłością. Jest postacią dość tajemniczą. Włada biegle angielskim i francuskim, ma sporą wiedzę, ale za wszelką cenę chce upodlić się pracą fizyczną. Nie wydaje się, aby Paulinie brakowało środków do życia. Mieszka w dużym, ładnie urządzonym domu, nie zależy jej na odzyskaniu zaległej wypłaty. Początkowo Paulina zatrudnia się w pobliskim pałacyku, gdzie grabi liście i sprząta gabinet właściciela. W trakcie swojej pracy poznaje przystojnego blondyna. Początkowo bierze go za przypadkowego przechodnia, z czasem jednak wychodzi na jaw, iż jest synem właściciela. To właśnie ów przystojny blondyn wybawia ją z opresji i zapobiega próbie gwałtu, którego chciał dopuścić się przełożony Pauliny. Czy znajomość tych dwojga przerodzi się w coś więcej? Jakie tajemnice skrywa Paulina? Przed czym ucieka? Skąd zna sztuki walki? Czy uda jej się otworzyć na przyjaźń z sympatyczną sąsiadką?

Powieść obyczajowa, która wciąga jak dobry kryminał


Cała ja to naprawdę świetnie skonstruowana powieść obyczajowa, która wciąga od pierwszej strony. Tematyka tej książki jest mi niezwykle bliska, wiąże się bowiem z miłością, przyjaźnią i problemami, które spotykają każdego z nas. Z przyjemnością przeczytam wcześniejsze powieści Augusty Docher. Niestety, wcześniej nie miałam do czynienia z jej twórczością.

2 komentarze:

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...