Dlaczego należy uważać na napary z pokrzywy? Trochę prywaty


Jak zapewne wiecie, codziennie ćwiczę makijaż oczu. Raz jest lepiej, raz gorzej. Mam opadającą powiekę, w związku z tym najwięcej problemów miałam z wykreowaniem linii załamania. Nie wiedziałam, jak daleko i jak wysoko nanosić ciemniejszy cień. Wykreowanie odpowiedniego kształtu oka było dla mnie istnym koszmarem. Wczoraj ćwiczyłam, bez większego przekonania, i wyszło mi „załamanie” adekwatne do mojego kształtu oka. Niestety, nie było mi dane długo się nim nacieszyć, ponieważ cień znikł po 5 minutach. Ten na powiece ruchomej wciąż znajdował się w stanie nienaruszonym (użyłam bazy). Moje pytanie może wydawać się naiwne, ale jeśli go nie zadam, to nie poznam odpowiedzi. Czy aplikujecie bazę/korektor także na kość, na którą nanosicie cień, kreując linię załamania? Jak radzicie sobie ze znikającym cieniem? Przejrzałam parę filmików i nigdzie nie widziałam, żeby któraś z Youtube`owiczek nanosiła bazę na powiekę nieruchomą, ale może też żadna z nich nie miała takiego problemu jak ja?


Drugą sprawą, o której chciałabym wspomnieć w niniejszej notce, która powstała spontanicznie podczas przerwy na reklamy na tvnplayer, jest picie naparu z pokrzywy. Każda z nas od czasu do czasu boryka się z problemem wypadających włosów. Wśród licznych sposobów walki z tym niepożądanych zjawiskiem wymienia się spożywanie naparów z pokrzywy. Roślina ta jest nieoceniona. Wzmacnia włosy oraz przyśpiesza ich porost. Jednak warto pamiętać, że pijąc napary z pokrzywy, powinniśmy unikać słońca. Jeśli nie jest to możliwe, należy sięgnąć po kremy z wysokim filtrem. W przeciwnym razie możemy nabawić się podobnych przebarwień jak przy spożywaniu herbaty z dziurawca.

karminowe.usta

46 komentarzy:

  1. nie słyszałam o tym że trzeba się chronić przed słońcem, ale używam filtrów więc nie powinno mnie przebarwić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre filtry chronią naszą skórę:) Ja w zeszłym roku musiałam przyjmować tabletki, która zawierały ekstrakt z dziurawca i wtedy filtry bardzo mi pomogły. Gdyby nie one przypominałabym muchomora.

      Antykoncepcja hormonalna też wymusza stosowanie filtrów, moja koleżanka to olała i teraz ma mnóstwo przebarwień na twarzy i dekolcie... W zimie zdecydowała się na kwasy, ale one niewiele jej pomogły...

      Usuń
  2. dobrze, że słońca tak czy siak unikam bo pokrzywkę piję ostatnio namiętnie ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama też pije, bo tak zalecił jej lekarz, ale unika słońca i stosuje filtry. Na razie nie ma żadnych nowych przebarwień.

      Usuń
  3. o tak, napar z pokrzywy dobry jest:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupa z pokrzywy też jest całkiem smaczna, tylko najpierw trzeba znaleźć odpowiednie miejsce, by ją zerwać;) Jeśli mamy własną działkę/ogród to jesteśmy w uprzywilejowanej sytuacji.

      Usuń
  4. mogłabyś podać źródło tej informacji, że pokrzywa uwrażliwia na słońce? Na zajęciach z farmakognozji duzo miałam pokrzywy, ale nigdy nie spotkałam się z taką wiadomością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja wykładowczyni na jednym z wykładów wspominała o tym, że nie należy pić pokrzywy latem, ponieważ można nabawić się przebarwień. Nie czytałam żadnych artykułów naukowych na ten temat. Jak będę w bibliotece za 2 tygodnie, to z ciekawości poszukam. Bo jestem ciekawa mechanizmu działania, a na wykładzie bardzo ogólnie poruszono tę tematykę. Była też mowa o tym, że najlepsze właściwości lecznicze wykazuje pokrzywa majowa, która działa przeciwzapalnie, moczopędnie, poza tym zmniejsza ryzyko rozwoju miażdżycy, a jej napary polecane są cukrzykom. Po czym pani prof. wspomniała, że nie należy jej pić latem, ponieważ można nabawić się przebarwień.

      Usuń
    2. Kurcze, a to ciekawe. Nie neguję oczywiście, zdziwiłam się tylko,nam nic takiego na zajęciach nie przekazano, w książkach od farmakognozji też niczego takiego nie znalazłam. Mi pokrzywa bardzo pomogła podczas anemii :D

      Usuń
    3. Ja w miarę możliwości staram się jeść zupy z pokrzywy, szpinaku, ponieważ jako wegetarianka jestem narażona na anemię.Na razie udaje mi się jej unikać. Jak znajdę jakiś ciekawy artykuł naukowy, to podam Ci na niego namiar:)

      Usuń
  5. może spróbuję tego naparu ;)

    Co do bazy to ja pokrywam cała powiekę, załamanie, no i pewnie siłą rzeczy trochę wyjeżdzam też palcami ponad ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko musisz wziąć pod uwagę, że na początku może Cię trochę opryszczyć, ponieważ pokrzywa pomaga pozbyć się toksyn:)

      O, ja nie nakładałam na załamanie, co było błędem, bo cienie znikają mi stamtąd w ciągu kilku minut.

      Usuń
  6. Karminku, moja powieka jest sflaczała, opada i ja bazy Urban Decay używam od linii rzęs aż do brwi - na całe 'pole' powieki. Wszystko się trzyma:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zacznę tak robić, mam nadzieję, że dzięki temu cienie będą trzymały się dłużej:)

      Usuń
  7. spróbuj nałożyć na całą, skoro na ruchomej trzyma dobrze cienie to na całą będzie lux... hm... kiedyś widziałam na YT jak jedna z dziewczyn nakładała na całą powiekę!

    nie lubię pić naparu z pokrzywy :( a wiem, że jest dobra....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napar Ci nie smakuje, czy za bardzo śmierdzi?:)

      Ja jutro nałożę na całą powiekę i zobaczę, czy pomoże;)

      Usuń
  8. A ja piję pokrzywę i opalam się i póki co przebarwień nie ma .. Ale dobrze wiedziec ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że nie masz problemów z przebarwieniami. Ja niestety mam do nich ogromną skłonność, dlatego muszę stosować kremy z wysokim filtrem także zimą, nawet gdy nie piję żadnych naparów i nie zażywam żadnych leków.

      Usuń
    2. ja mam tak jak Kubek ;) ale dobrze, że o tym napisałaś, będę uważać od dzisiaj bardziej ;)

      Usuń
    3. I ja dołączam do Kubka i Lagoeny :). Nie wiedziałam, będę uważać!

      Ja nakładam bazę na całą powiekę :)

      Usuń
    4. Też będę odtąd nakładała bazę na całą powiekę:) Kiedyś nie miałam problemów z powieką, to nawet nie wyciągałam cieni poza powiekę ruchomą, więc metoda baza tylko na ruchomą, zdawała u mnie egzamin;)

      Usuń
  9. pierwsze słyszę o pokrzywie, że uwrażliwia :o

    o dziurawcu wiem :)

    aaaa bazę nanoś na całą powiekę, także nieruchomą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przy moim fałdzie skórnym baza to przetrwa i się nie zroluje:)

      Usuń
  10. Ja zawsze nakładam bazę pod same brwi, mimo że nie mam opadającej powieki ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czemu mi się ubzdurało, że bazę dajemy tylko na powiekę ruchomą:) Powinnam byłam wcześniej zasięgnąć Wasze rady. Kto pyta, nie błądzi;)

      Usuń
  11. ja bazę aplikuję na całą powiekę od rzęs po brwi ;) i wszystko idealnie się trzyma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz wiem, dlaczego wszystkie dziewczyny mają taki ładny koloryt skóry na zdjęciach makijaży, a u mnie widać każdą drobną krostkę:) Z aplikacją bazy zawsze ograniczałam się do powieki ruchomej:)

      Usuń
  12. Jeśli chodzi o bazę, to aplikuję ją niemal pod łuk brwiowy. Inaczej moje misterne cieniowanie szlag trafi po godzinie:( To chyba kolejna smutna własność opadających powiek.
    O fotoalergii po wypiciu pokrzywy kiedyś gdzieś słyszałam, ale nigdy nie natrafiłam na konkretniejsze informacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że moja opadająca powieka nie pokona bazy;) Pamiętam, że kiedyś bardzo spodobał mi się trik, w którym aplikowało się podkład na powiekę, oprószało go pudrem, po czym robiło czarną kreskę. Wszystko wyszło bardzo naturalnie, ale po godzinie cały podkład miałam starty w zagłębieniu...

      Usuń
  13. o kurcze, to nie źle, filtry koniecznie po pokrzywie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej dmuchać na zimne, bo przebarwienia naprawdę trudno rozjaśnić...

      Usuń
  14. Bazę nanoszę prawie pod same brwi, a także na dolną powiekę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dolnej nie pomyślałam, jutro nie będę jej szczędziła i zobaczę, jaki będzie tego efekt:)

      Usuń
  15. Karminowe usta, znam ból opadającej powieki, sama taką posiadam... Bazę nakładam na całą powiekę - i tą ruchomą i tą stałą. Wklepuję odrobinę prawie po łuk brwiowy.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robisz świetne makijaże, w życiu nie powiedziałabym, że masz opadającą powiekę:)

      Usuń
  16. Ja piję pokrzywę raz na jakiś czas. A słońca unikam. Nie lubię się opalać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie lubię przebywać na słońcu...

      Usuń
  17. Ja tak samo jak PureMorning unikam słońca, więc może na pokrzywę się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokrzywa oczyszcza też organizm z nagromadzonych toksyn:)

      Usuń
  18. Też nakładam bazę na całą powiekę. Jednym słowem wszędzie gdzie nakładam cień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj tak zrobiłam i zauważyłam różnicę:) Cienie naprawdę się trzymają:)

      Usuń
  19. ja jak najbardziej nakładam cień na całą powiekę, w tym i nieruchomą. właściwie nakładam ją wszędzie tam gdzie ma być cień, czyli aż po brew. Z początku nakładałam tylko na ruchomą powiekę, załamanie i dolną powiekę, ale po wielu godzinach pojawiały się jednak plamy - tam gdzie nie było bazy cień się ścierał całkowicie, więc wyglądałam jakbym w ogóle nie roztarła cienia x)

    a'propos wspomagaczy włosowych, nie mogę się przemóc i zacząć znowu pić drożdży. efekty u mnie były świetne, zarówno na włosach jak i cerze, ale jakoś nie mogę no :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do drożdży, to nie lubię ich nawet w cieście. Jak czuję, że placek nimi pachnie, to na pewno go nie tknę;P Nie wyobrażam sobie picia drożdży, ponieważ mdli mnie od ich zapachu. Jeśli jakiś wyrób powstał z ich udziałem, ale nie wyczuwam drożdżowej woni, to nie ma problemu. Ale jak poczuję ten zapach, to zaczynają się problemy... Co ciekawe na studiach często z nimi pracuję:D

      Wczoraj baza naniesiona na całą powiekę trzymała się naprawdę fajnie. A dzisiaj mi spłynęła i mam takie prześwity, jakbym poszła spać w makijażu i obudziła się na drugi dzień;P To chyba wina upałów, bo baza Inglota ma fatalny kolor, ale zawsze trzymała się bez zarzutów.

      Usuń
    2. Edit, miało był "trzymała się bez zarzutu":D

      Usuń
  20. Ja bazę nakładam na całą powiekę, nawet nieco powyżej załamania - wtedy cienie nie znikają i nie rolują się. Co do naparu z pokrzywy to piję od roku i nie zauważyłam by wchodził w interakcję ze słońcem, a czasem się opalam. Wiem, że w przypadku z dziurawcem (ale nie herbatką a nalewką na etanolu)tak się dzieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo pewnie zależy od indywidualnych predyspozycji. Osoby ze skórą skłonną do powstawania przebarwień na pewno muszą bardziej uważać;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...