Chłopak, którego nie było – Elżbieta Rodzeń


Elżbieta Rodzeń to pisarka specjalizująca się w literaturze obyczajowej, z której twórczością zetknęłam się ostatnio po raz pierwszy. Lubię poznawać nowych autorów, bo często okazują się godni uwagi. Czy Chłopak, którego nie było przekonał mnie do literatury autorstwa Elżbiety Rodzeń.
Chłopak, którego nie było



Jestem miłośniczką romansów, czytam je namiętnie, odkąd pamiętam. Pierwsze książki, jakie podkradałam mojej mamie, to właśnie były opowieści o miłości. Często jednak tego typu powieści charakteryzują się przewidywalnością, przez co ich lektura szybko staje się nudna. Jednak nie mogę tego powiedzieć o książce Chłopak, którego nie było.

Akcja powieści rozpoczyna się w małym, nadbałtyckim pensjonacie. Martyna niesie na swoich barkach ciężki bagaż doświadczeń, o czym nieustannie przypominają jej rodzice. Ciągle wypominają jej, jak bardzo ich zawiodła. Jednocześnie wychwalają Ewę pod niebiosa, czym ranią główną bohaterkę. Martyna nie czuje się komfortowo w zaistniałej sytuacji, zwłaszcza że zawsze wkłada dużo pracy w to, aby pomóc rodzicom w prowadzeniu pensjonatu. Dziewczyna tak naprawdę marzy tylko o jednym, aby uciec jak najdalej od problemów.

Teoretycznie James posiada wszystko to, o czym każdy marzy. Niestety, nikt nie wie, przez jakie piekło przechodzi każdego dnia. Przed laty miał wypadek, który zniszczył jego ciało. Po latach rehabilitacji powraca w rodzinne strony, by zarządzać swoim majątkiem i firmą. Mężczyzna marzy o zakupie pensjonatu nad morzem. Nikt jednak nie spodziewał się, że James nie jest dla Martyny kimś obcym, tych dwoje zdążyło się już kiedyś poznać.

Elżbieta Rodzeń dysponuje lekkim piórem, przez co powieść Chłopak, którego nie było czyta się bardzo przyjemnie. Na uwagę zasługuje ukazanie potęgi miłości, której niestraszna nawet choroba. Tajemnice z przeszłości intrygują i są wyjaśniane stopniowo. Niewątpliwie powieści Elżbiety Rodzeń zasługują na uwagę przez to, iż są silnie nakierowane na emocje.


5 komentarzy:

  1. Myślę, że to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy ta książka do mnie przemawia bo średnio lubię polskich autorów książek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam szczerze, że nie sięgam po książki od polskich autorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytam romansów bo wolę innego rodzaju literaturę, ale zapisuję sobie co ciekawsze ksiązki, które pojawiają się w recenzjach na blogach i podrzucam tytuły mojej babci, która tego typu książki wręcz pochłania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nigdy nie przekonam się chyba do polskich autorów:)
    Pozdrawiam ;*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...