Serce w obłokach – Magdalena Kordel


Uwielbiam powieści Magdaleny Kordel. Gdy tylko przyszła do mnie jej najnowsza powieść, wiedziałam, że przeczytam ją naprawdę szybko, a moja niemoc czytelnicza zniknie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Czy też tak macie, że czasem pochłaniacie jedną książkę za drugą, a potem nad żadną nie umiecie się skupić i czytacie góra 10 stron? Mnie regularnie nawiedza taka niemoc czytelnicza. Jednak Magdalena Kordel ją przełamała. Serce w obłokach to powieść, która intryguje i wzrusza. Dlaczego warto po nią sięgnąć?

Serce w obłokach



Klementyna podczas spaceru z Dobrochną znajduje srokę. Kobieta początkowo chce ją zostawić na trawie, ale jej córka się na to nie zgadza. Pod jej naporem Klementyna zabiera ptaka do domu, aby mu pomóc. Gdy o jej dobrodusznym geście dowiaduje się Stara Anna, od razu wróży kłopoty. Uważa bowiem, że sroka w domu przyciąga do niego gości, a ci sporo namieszają w życiu Klementyny.

Na spełnienie się proroctwa Starej Anny nie trzeba było długo czekać. Wkrótce w miasteczku zjawia się Adela, przyjaciółka Klementyny. Kobieta na co dzień pracuje jako pisarka, ma na swoim koncie liczne bestsellery. Pragnie jednak uciec od swojego dotychczasowego życia, ponieważ czuje, że to zwyczajnie ją przytłacza. Adela chce kupić opuszczony dwór w lesie i nadać mu drugie życie. Czuje się bowiem okropnie samotna. Tymczasem dwór nie chce, aby ktokolwiek w nim zamieszkał. Da się to wyczuć w kościach. Z miejscem tym wiąże się bowiem dramatyczna historia, która zostaje przytoczona i umiejętnie wpleciona pomiędzy rozdziały poświęcone współczesności. Muszę przyznać, że ta opowieść bardzo mną wstrząsnęła, ponieważ przeraził mnie bezmiar ludzkiego okrucieństwa.

Oprócz Adeli w cukierni Klementyny codziennie zjawia się starszy mężczyzna, który wcale nie czeka na ciasto, a na rozmowę z właścicielką lokalu. Choć pan Tadeusz początkowo wydaje się tylko samotnym, starszym panem to właśnie związana z nim tajemnica kończy trzeci tom przygód Klementyny. Prawdopodobnie rozwiązanie zagadki poznamy w czwartym tomie.

Na dodatek ktoś podrzuca niemowlę pod drzwiami Klementyny, a ona sama musi uporządkować swoje życie uczuciowe i powalczyć o związek z Kubą. Równolegle Ruda Fela zaczyna żyć na własny rachunek, cierpiąc z powodu utraconej miłości i rozwijając swój talent, który być może zapewni byt całej jej rodzinie.

Serce w obłokach to pełna ciepła opowieść o relacjach międzyludzkich. Gdyby nie one Klementyna nie poradziłaby sobie ze wszystkimi życiowymi zakrętami. To właśnie w trudnych chwilach bliscy okazuje się dla niej nieocenionym wsparciem. Serce w obłokach to też książka, która zachęca do walki o miłość, ponieważ to uczucie bardzo często zdarza się nam tylko raz i trzeba umieć je docenić. Im dłużej będziemy zwlekać, tym większe ryzyko, że stracimy to piękne uczucie.

3 komentarze:

  1. Książek autorki nie znam, ale tej jestem strasznie ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorki nie znam, ale książki jestem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że książka by mi się spodobała:)

    OdpowiedzUsuń

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...