Mydło i Mazidło – jak przygotować je samemu?

Moda na naturalne kosmetyki trwa w najlepsze, w ogóle się temu nie dziwię, wszak i mnie w pewnym momencie dopadła i trzymała dość mocno. W końcu lepiej sięgać po produkty oparte na roślinnych składnikach niż specyfiki naszpikowane zbędną chemią. Owoce, warzywa i kwiaty stanowią bogate źródło antyoksydantów, czyli substancji o działaniu przeciwzmarszkowym. Ponadto dostarczają składników o właściwościach nawilżających, wygładzających i zmiękczających. Czy przygotowywanie kosmetyków w domowym zaciszu wymaga skomplikowanej aparatury? Skąd czerpać sprawdzone receptury i jak odmierzać tak niewielkie ilości składników? W niniejszej notce postaram się udzielić odpowiedzi na te pytania.

mydło i mazidło czyli jak zostać czarownicą



Jak stworzyć domowe kosmetyki i nie napytać sobie biedy?

Swego czasu sama chciałam wytwarzać w domu kosmetyki i nawet to robiłam, jednak początki nie były łatwe. Zderzyłam się z kilkoma problemami. Po pierwsze, bałam się, że coś mi nie wyjdzie i wyrządzę sobie krzywdę. Czasem wystarczy źle wyrównać pH, żeby napytać sobie biedy. Po drugie, zastanawiałam się, gdzie znajdę wszystkie potrzebne składniki. W końcu nie kupię ich w supermarkecie czy drogerii. Po trzecie, jak odmierzę 0,1 g jakiejś substancji i 0,1 ml. Po czwarte, czy uda mi się uzyskać pożądaną konsystencję. Po piąte, jak szybko przyjdzie mi zużyć dany specyfik. Po szóste, ile czasu zajmie mi przygotowywanie toniku, maski do włosów czy domowej wcierki.

mydło i mazidło czyli jak zostać czarownicą

Moja przygoda z naturalnymi kosmetykami

Przyznaję, na studiach miałam nieco więcej czasu i sama warzyłam kosmetyki. Zwłaszcza na piątym roku magisterki mogłam oddać się eksperymentom i prowadzeniu bloga. Potem rozpoczęłam pracę i zaczęło mi na wszystko brakować czasu. W rezultacie powróciłam do gotowych kosmetyków, choć raczej staram się sięgać po te charakteryzujące się lepszym składem. Na początku swojej drogi z naturalnymi kosmetykami decydowałam się na proste przepisy. Przygotowywałam wcierkę przeciw wypadaniu włosów z kozieradki, okropnie śmierdziała rosołem. Nawet po latach wciąż doskonale pamiętam ten zapach. Hitem była też maska do włosów na bazie drożdzy oraz laminowanie włosów siemieniem lnianym. Moje pierwsze domowe kosmetyki były maksymalnie 3-składnikowe i nie wymagały dokładnego odmierzania składników. Dopiero z czasem zamówiłam sobie bagietkę, zlewkę, konserwant, kwas, paski do oznaczania pH, pipetę oraz wagę elektroniczną. Z ich pomocą kręciłam własne toniki do pielęgnacji cery mieszanej, które okazały się dość skuteczne. Z doświadczenia mogę powiedzieć zatem, że domowe kosmetyki nierzadko przynoszą lepsze rezultaty od swoich komercyjnych odpowiedników.

mydło i mazidło

W poradniku Mydło i Mazidło znajdziesz gotowe przepisy na kosmetyki naturalne

Żałuję, że gdy rozpoczynałam swoją przygodę z kręceniem domowych kosmetyków, nie miałam dostępu do takich książek jak Mydło i Mazidło, czyli jak zostać czarownicą. Dzisiaj sytuacja dla osób, które pragną zgłębić ten temat, jest dużo korzystniejsza. Poradnik Mydło i Mazidło dostarcza sprawdzonych przepisów na domowe kosmetyki. Z jego pomocą dowiesz się, jak ukręcić własny tonik, maseczkę, płukankę do włosów. Co ważne, większość przepisów opiera się na składnikach, które bez trudu znajdziemy w swojej kuchni. Pozostałe ingredienty kupimy w aptece, sklepie zielarskim lub internecie.

Zestaw startowy do kręcenia własnych kosmetyków

Na stronie internetowej dlaczemu.com znajdziemy także świetny zestaw, który nadaje się do rozpoczęcia przygody z kręceniem naturalnych kosmetyków. Składa się on z poradnika Mydło i Mazidło, który zawiera mnóstwo sprawdzonych przepisów oraz szklanej bagietki, szklanej zlewki, hydrolatu różanego ekologicznego, glinki zielonej i ekologicznego olejku z lawendy francuskiej. Brzmi niezwykle aromatycznie. Nie wiem jak Wy, ale ja wprost uwielbiam lawendę. Korzystam z kosmetyków na jej bazie – świetnie działa na cerę mieszaną, ponadto jej zapach skutecznie poprawia humor. Od pewnego czasu też codziennie piję herbatę z lawendy, jest niezwykle aromatyczna i smaczna.

1 komentarz:

  1. Czasem coś tam sobie prostego sporządzę, ale robię to zdecydowanie za rzadko :)

    OdpowiedzUsuń

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...