Tag: Dbam o zdrowie



 
Ostatnio przywędrował do mnie tag od eve, za co serdecznie jej dziękuję.

Zasady taga:
  1. Wskazujemy osobę, która nas otamowała
  2. Zamieszczamy baner i odpowiedzi na pytania
  3. Tagujemy kolejne 5 osób
 

  1. Czy prowadzisz zdrowy tryb życia?
Staram się, ale daleko mi do osiągnięcia celu. Studia mu nie sprzyjają. Często robię projekty do 3 w nocy, w związku z czym chodzę niewyspana. Rano zazwyczaj nie mam czasu na zjedzenie śniadania, zresztą o 7 rano nie jestem w stanie nic przełknąć. Głód zaczynam odczuwać o 10-11. Ale w miarę możliwości staram się odżywiać regularnie. Niezależnie od tego, ile mam czasu, nie sięgam po szybkie przekąski, tylko kupuję bułkę pełnoziarnistą i kefir. Lepsze to od batonika w przerwie pomiędzy zajęciami. Od lat jestem wegetarianką, nie jadam potraw smażonych, unikam słodyczy. Nie palę, nie piję kawy. Alkohol piję okazjonalnie i zazwyczaj w umiarkowanych ilościach.

  1. Ile godzin dziennie śpisz i czy to pozwala ci to na wyspanie się?
Różnie. W weekendy śpię 8-10 godzin, ale w tygodniu zdarza się, że są to tylko 2-3 godziny. W dni powszednie chodzę niczym zombie. W święta i weekendy jestem wyspana. 8-10 godzin to moje optimum, jeśli chodzi o spanie.

  1. Czy uważasz, że zdrowo się odżywiasz?
Jem dużo owoców i warzyw. Jeśli pieczywo i makarony to tylko pełnoziarniste. Jadam kefiry, piję mleko. Unikam słodyczy, potraw smażonych, grillowanych. Myślę, że odżywiam się nie najgorzej, aczkolwiek mogłoby być lepiej. Ale patrzę się na to, jak ewoluował mój sposób odżywiania. Kiedyś spożywałam słodycze, chipsy. Obecnie stawiam na owoce, warzywa, jajka, mleko i produkty pełnoziarniste.

  1. Czy jadasz śniadania?
W weekendy tak, w tygodniu nie mam na to czasu. Poza tym o 7 rano nie odczuwam głodu.

  1. Czy spędzasz dużo czasu na świeżym powietrzu?
Myślę, że tak. Na zakupy, uczelnię udaję się pieszo. Praktycznie nie korzystam z samochodu i środków komunikacji publicznej. Poza tym często można mnie spotkać w plenerze, gdy biegam z aparatem, doskonaląc swoją technikę.

  1. Czy uprawiasz jakieś ćwiczenia fizyczne?
Nie uprawiam. Od czasu do czasu wybieram się na wycieczki rowerowe, zdarza się, że umawiam się z przyjaciółką na badmintona, ale nie odbywa się to regularnie. Natomiast wszędzie chodzę pieszo i myślę, że to niejako równoważy fakt, iż nie uprawiam żadnego sportu. Szczerze mówiąc nie lubię biegać, chodzić na siłownię czy uprawiać aerobik. Przyjemność sprawiają mi tylko trzy rzeczy: badminton, jazda na rowerze i gra w piłkę nożną, ale to ostatnie najtrudniej zrealizować, ponieważ nie mam z kim grać.

  1. Czy starasz się poszerzać swoją wiedzę nt. zdrowia i zdrowego stylu życia?
Tak, ponieważ bardzo interesują mnie te zagadnienia.  Poza tym przyswajam je siłą rzeczy z racji kierunku, który studiuję. Staram się unikać tego, co może mi zaszkodzić, dlatego staram się być na bieżąco z publikacji naukowymi z dziedziny zdrowia.
  1. Czy wykonujesz regularnie badania profilaktyczne?
Tak.

  1. Twój najbardziej niezdrowy nawyk
Są dwa. Po pierwsze, uwielbiam od czasu do czasu spałaszować całą puszkę kukurydzy Bonduelle, chociaż wiem, że nie jest to zdrowe.  Poza tym zdarza mi się pochłaniać 400 g kefiru przed pójściem spać, gdy jest dobrze po północy.

  1. Czy po tym „rachunku sumienia” postanowiłaś coś zmienić w kwestii dbania o swoje zdrowie?
Muszę popracować nad ograniczeniem spożywania kukurydzy z puszki.


Nie taguję nikogo, bo chyba wszyscy odpowiedzieli już na ten tagJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...