Dzisiaj przychodzę do Was z
zestawieniem literackim minionego roku. Trafiłam na wiele świetnych
książek. Nie obyło się też bez bubli, ale wolę skupić się na
tym, co niesie pozytywną energię:) Przedstawiam najlepsze książki
2019 roku. Jest to moje subiektywne zestawienie. Nie znajdziecie
tutaj tytułów noblistów;)
Nieświęty Mikołaj – Magdalena Kordel
Bardzo lubię powieści Magdaleny
Kordel za ciepło, optymizm i poczucie humoru, które z nich biją.
Nieświęty Mikołaj to historia naiwnej Jaśminy, która założyła
na własne nazwisko firmę dla swojego faceta. Podpisała mu
wszystkie pełnomocnictwa i została przez niego oszukana. W
rezultacie przyszło jej spłacać długi byłego narzeczonego. Na
szczęście w trudnych chwilach może liczyć na wsparcie
przyjaciółek, babci, jej siostry oraz obcych ludzi. Nieświęty
Mikołaj to powieść, która pokazuje, że nigdy nie należy tracić
nadziei oraz poczucia humoru. W każdej chwili nasze życie może
zmienić się na lepsze.
Bez parabenów – Beatrice Mautino
Ile blogerek urodowych przynajmniej na
jakiś czas nie unikało parabenów, SLS, aluminium w dezodorantach
etc.? Chyba większość z nas dała się w pewnym momencie wciągnąć
w poczucie zagrożenia. Tymczasem Beatrice Mautino pokazuje, że nie
ma żadnych dowodów naukowych przemawiających za szkodliwością
tych substancji. Eliminując ze swojego życia parabeny, wprowadzamy
inne, gorsze konserwanty. Nawet popularny olejek z pestek grejpfruta
zawiera chemikalia potencjalnie toksyczne. Bardzo mądra książka
napisana przez biotechnologa, którą czyta się naprawdę lekko i
przyjemnie.
Ściema – K. Bromberg
To historia dwojga młodych ludzi,
których połączył przypadek. Ona zmierzała na rozmowę
kwalifikacyjną, przez pomyłkę weszła do jego gabinetu, w starciu
z jego psem zniszczyła sobie buty i straciła szansę na pracę
asystentki. On jednak postanawia ją za wszystko przeprosić, wręcza
nowe buty i zaprasza na imprezę z przedstawicielami wyższych sfer.
Ma ona pomóc nawiązać jej kontakty w show biznesie. Główna
bohaterka doprowadza jednak do pewnej intrygi i przed kluczowym
kontrahentem nadętego bogacza udaje jego narzeczoną. W rezultacie
wraz z nim wyrusza w podróż promującą portal randkowy.
Przebywanie ze sobą może zakończyć się romansem. Czy ich relacja
przerodzi się w coś więcej? Ściema to książka godna polecenia
ze względu na wątek psychologiczny. Główny bohater unika
zaangażowania, gdyż pochodzi z rodziny dysfunkcyjnej. Moim zdaniem
K. Bromberga nie napisała kolejnego romansu bez znaczenia, lecz
książkę o miłości, która niesie ze sobą głębszy przekaz.
Wszystko, czego pragnę w te święta – Anna Langer
Rzadko trafiam na powieści świąteczne,
w których można znaleźć wątki erotyczne. Tutaj Anna Langer
połączyła ze sobą te dwie rzeczy. Ewa jest pracoholiczką, która
odnosi kolejne sukcesy zawodowe na kierowniczym stanowisku. Jej życie
prywatne przypomina jednak obraz nędzy i rozpaczy. Przed świętami
wybiera zaległy urlop i udaje się do domu swoich rodziców. Tam
zamierza odnaleźć spokój, lecz wkrótce poznaje Brunona,
najlepszego przyjaciela jej brata. Mężczyzna wydaje się arogancki,
ale bardzo pociąga Ewę. Jak dalej potoczą się ich losy?
Mowa ciała – Joe Navarro
Bardzo lubię czytać o komunikacji
niewerbalnej. Zależy mi na książkach, które niosą ze sobą
wartościowe informacje. Joe Navarro, były agent FBI, przybliża nam
kwestie, na które warto zwrócić uwagę, aby rozpoznać, czy nasz
rozmówca kłamie, czy też mówi prawdę. Dzięki jego książce
poznamy gesty uspokajające oraz ich biologiczne podstawy. Muszę
przyznać, że po lekturze poradnika Joe Navarro zaczęłam zwracać
uwagę na rzeczy, które wcześniej zdarzało mi się przeoczyć.
Książka stanowi idealną propozycję dla wszystkich tych, którzy
pragną nauczyć się rozpoznawać zagrożenie z wyprzedzeniem. Ta
umiejętność daje nam możliwość wczesnej reakcji.
Polish Beauty. Przewodnik piękna dla kobiet – Marta Krupińska
Bardzo dobra książka z kategorii
beauty. Uważam, że Marta Krupińska zadała sobie sporo trudu, aby
przybliżyć nam kwestie związane z urodą w fachowy, aczkolwiek
przystępny sposób. Z jej książki dowiemy się, dlaczego nie
należy ślepo podążać za pielęgnacją koreańską. Moim zdaniem
argumenty podane w poradniku są jak najbardziej zasadne. Polish
Beauty. Przewodnik piękna dla kobiet otwiera oczy na wiele
istotnych kwestii.
W łóżku z twoim mężem – Nika Nabokova
Czy zastanawiałaś się, dlaczego
mężczyźni porzucają żonę i dzieci dla kochanek? Co sprawia, że
rezygnują ze spokojnego, stabilnego życia? Co takiego dają im
kochanki? Nika Nabokova jest Rosjanką, która pozostaje w związku z
żonatym mężczyzną. Tłumaczy, jakie emocje jej towarzyszą, na
jakie przeszkody natrafia i dlaczego nie ma sensu walczyć o takiego
faceta. Książka, wbrew pozorom, ma dobre podstawy psychologiczne,
dlatego czyta się ją z zainteresowaniem.
Seksuolożki. Sekrety gabinetów – Marta Szarejko
Przez moment zastanawiałam się, czy
warto ją tutaj zamieścić. Niektóre rozdziały zdecydowanie nie
przypadły mi do gustu, ale pojawiło się też wiele wartościowych
treści, w tym wywiad z seksuolożką pracującą przy sprawach
związanych z przestępstwami o charakterze seksualnym. Poszczególne
rozmowy z Martą Szarejko są bardzo nierówne. Jedne zachwycają
profesjonalizmem i dojrzałością seksuolożek, inne pozostawiaja
sporo do życzenia. Niemniej jednak przeważają te dobre treści.
Czasem święta, czasem ladacznica – Joanna Drosio-Czaplińska i Jacek Masłowski
Kobieta często wynosi wzorce
postępowania ze swojego domu rodzinnego. To właśnie tam może
nabyć tendencję do kastrowania mężczyzny, bycia ofiarą lub
nauczyć się relacji partnerskiej. Autorzy słusznie zauważyli, że
mężczyźni na dłuższą metę cenią sobie kobiety, które nie
chcą z nimi rywalizować. Doceniają bowiem różnice między
płciami, nie chodzi tutaj wcale o przymioty intelektualne, bo te są
często takie same u obu płci. Książkę czyta się naprawdę
przyjemnie i można z niej wyciągnąć wiele cennych wniosków.
Czasem czuły, czasem barbarzyńca – Jacek Masłowski i Tomasz Kwaśniewski
To książka poświęcona męskości.
Dowiemy się z niej m.in., skąd się bierze męska agresja. W
poradniku ukazano też problem, z jakim zmaga się dziś większość
facetów. Wielu z nich nie wie, co to znaczy być mężczyzną, bo
nie otrzymało w domu dobrych wzorców. W rezultacie często panowie
miotają się między skrajnymi postawami.
Tylko dla dorosłych – Nina Majewska-Brown
Bardzo dobra książka o tym, jak
bardzo kompleksy zatruwają życie i odbierają nam szanse na
szczęście. Panie, które źle czują się w swoim ciele, nigdy nie
przyciągną do siebie mężczyzny swoich marzeń. Jednak gdy
popracują nad swoją samooceną, ta sztuka może im się udać.
Główna bohaterka jest zakompleksiona i dość zaniedbana. W dniu
urodzin przyjaciółki fundują jej metamorfozę. Jedną z jej
składowych jest nauka burleski. To właśnie podczas lekcji dochodzi
do wypadku, w wyniku którego główna bohaterka przenosi się do
innego wieku, gdzie jest niezwykle odważna i dąży do spełnienia
własnych fantazji seksualnych z młodszym mężczyzną. Wreszcie
pozbywa się niepotrzebnych zahamowań. To dobra książka, po którą
powinna sięgnąć każda kobieta.
Kolejne 365 dni – Blanka Lipińska
O Blance Lipińskiej mówi się wiele
złego. Tymczasem jej powieści erotyczne wypełniły niszę na
polskim rynku. Warto sięgnąć po trzecią część, w której Laura
zaczyna odzyskiwać kontrolę nad swoim życiem. Nie jest już tą
głupiutką kobietą znaną z dwóch wcześniejszych tomów. Zaczyna
też podążać za głosem serca. Muszę przyznać, że trzeci tom
trylogii jest moim zdaniem najlepszy. Wcześniej zastanawiałam się,
dlaczego Laura momentami jest taka naiwna. Główna bohaterka
strasznie mnie irytowała swoim zachowaniem. Na szczęście w trzecim
tomie uległo to zmianie:)
Zastanawiałam się nad książkami Lipińskiej, z każdej strony "zalewały mnie" negatywne opinie o jej erotykach, ale może warto się skusić ;)
OdpowiedzUsuńTe książki nie są złe. Moim zdaniem gorsze erotyki pisze Haner. Lipińska jest czasem wulgarna, ale przynajmniej nie przedstawia Włochów jak Polaków. Różnicuje ich temperament. U Haner mamy Amerykanow, którzy mają mentalność typowego Polaka, co mnie drażni
UsuńWszystkie Twoje propozycje wydają się dla mnie ciekawe. Nie miałam okazji nic poznać..
OdpowiedzUsuńPozycja "Bez parabenów" mnie zainteresowała, bo za różnego rodzaju romansidłami nie przepadam ;)
OdpowiedzUsuńA tak z ciekawości...najgorsza książka minionego roku?
OdpowiedzUsuń