Jak wypracowałam własny styl?

Własny styl to coś, co odróżnia nas od innych osób i pomaga wyrazić naszą osobowość. Sama przetestowałam wielu różnych rzeczy, zanim odkryłam to, co jest najbliższe memu sercu. To normalne, że gdy miałyśmy kilkanaście lat, ubierałyśmy się zupełnie inaczej niż dziś. Styl to coś, co ewoluuje. Jak wypracowałam własny styl?

Jak wypracowałam własny styl



Metoda prób i błędów

To nie jest tak, że pewnego dnia budzimy się z własnym stylem i wiemy, co nam pasuje. Aby to odkryć, musimy wypróbować różne rzeczy. Zarówno te bardziej, jak i mniej udane. Dopóki nie przetestujemy różnych opcji, to nie przekonamy się, co nam odpowiada i dlaczego. W rezultacie nasza garderoba będzie jednym wielkim dziełem przypadku, w którym i tak nie będziemy potrafili znaleźć tego, w czym moglibyśmy wyjść z domu. Liceum i początek studiów to najlepszy czas na eksperymentowanie i szukanie własnego ja w trendach.  Ja miałam w swojej szafie różne rzeczy, w tym sztruksowe czy materiałowe spodnie, jednak dziś wiem, że powinnam omijać je szerokim łukiem.
Jak wypracowałam własny styl


Co jest najwygodniejsze?

Tak naprawdę każda z nas musi sobie odpowiedzieć na pytanie, w czym czuje się najwygodniej.  W rzeczywistości sięgamy bowiem po te rzeczy, które są najbardziej komfortowe w noszeniu. W moim przypadku są to sukienki i spódnice. Nie lubię spodni. Szwy zawsze gdzieś mnie obetrą, poza tym nie lubię czuć twardego materiału na wysokości kroku.  Powoduje to we mnie spory dyskomfort. Nie czuję się też dobrze w koszulach, ponieważ większość jest dla mnie za luźna i denerwuje mnie to, jak kiepsko się układają się tego typu elementy garderoby. Jak już znajdę koszulę taliowaną, to jest tak nieprzyjemnie twarda jak wyżej wspomniane jeansy. Nie wiem, dlaczego koszule z wiskozy, które są najprzyjaźniejsze skórze, zawsze mają krój oversize bez wyraźnie zarysowanej talii. Jakoś sukienki z wiskozy się taliuje i szyje je w dopasowanych fasonach.


Jak wypracowałam własny styl

Co jest zgodne z moją osobowością, a co  stoi w sprzeczności do niej?

Nasz strój, jeśli tylko mamy taką możliwość, powinien wyrażać naszą osobowość. Ja lubię kolor, dynamizm, ruch, piękno, kobiecość, oryginalność i odwagę, dlatego chętnie kupuję ubrania, które są wyraziste. Nie boję się nietypowych krojów czy zdobień, jeśli tylko cechuje je piękno.  Na przykład bardzo podobają mi się balonowe rękawy wykonane z koronki czy też falbanki imitujące skrzydła motyla. Daleka jestem od bycia cichą, grzeczną i stonowaną, dlatego nie czuję się dobrze w klasycznych rozwiązaniach takich jak mała czarna, jeansy, koszula, damski garnitur etc. Natomiast bardzo lubię taliowane marynarki w kobiecych kolorach, które są skąpane w kwiatach, motylkach czy ptaszkach. 
Jak wypracowałam własny styl

Jak wypracowałam własny styl


Jakie kolory i wzory mi pasują?

Gdy chodziłam do liceum, testowałam różne rzeczy. Z czasem odkryłam, że najlepiej wyglądam w różu, czerwieni, fuksji oraz czerni.  Do tego na studiach doszła butelkowa zieleń, żółć oraz granat. W zeszłym roku odkryłam potęgę błękitu oraz pistacji. Zaczęłam sięgać po turkus oraz biel.  Odkąd pamiętam kocham kwiaty, motylki, groszki i ptaszki na ubraniach. Nie do końca przemawiają do mnie paski oraz krata, ale dużo tutaj zależy od zestawienia kolorystycznego.  Jeśli krata, to na pewno nie taka, w której wyglądam jak mechanik samochodowy.
Jak wypracowałam własny styl

Jak wypracowałam własny styl

Jak wypracowałam własny styl

Jakie rzeczy najlepiej podkreślają moje atuty?

Musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, co jest naszym największym atutem i co chcemy wyeksponować. Ja uwielbiam swoje długie nogi, dlatego kocham krótkie sukienki i spódniczki.  Lubię nosić do nich wzorzyste rajstopy. Jestem bardzo zadowolona ze swojej talii, dlatego wybieram sukienki, bluzki i kurtki, które podkreślają wcięcie w pasie.  Lubię też podkreślać swój dekolt, ramiona i szyję, dlatego unikam zabudowanych sukienek oraz bluzek. Bliski jest mi dekolt typu serek, karo i łódeczka, ponieważ one eksponują tę część mojego ciała, którą lubię.
Jak wypracowałam własny styl

Jak wypracowałam własny styl


2 komentarze:

  1. Szanuję osoby, które właśnie maja swój własny styl, który je określa. Nie lubię ślepego podążania za tym, co modne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza że czasem to, co modne, nie wpisuje się ani w nasza osobowosc, ani nie pasuje do naszej sylwetki :)

      Usuń

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...