Wiele powodów, by wrócić – Augusta Docher


Augusta Docher jest jedną z moich ulubionych pisarek, do której książek zawsze chętnie powracam. Czyta się je naprawdę dobrze. Każda z nich niesie ogromny ładunek emocjonalny, a ja właśnie tego oczekuję od dobrej powieści. Dlaczego książka pt. Wiele powodów, by wrócić wzruszyła mnie do łez?
Wiele powodów, by wrócić




Mogłoby się wydawać, że przed Marcelem i Dominiką rysuje się przyszłość wyłącznie w jasnych barwach. Obydwoje są w sobie mocno zakochani, mają córkę Amelkę i mnóstwo planów na przyszłość. Sielankę jednak burzy wypadek samochodowy, w którym uczestniczy Marcel. Mężczyzna zostaje przywieziony do szpitala w stanie krytycznym, lekarze zaciekle walczą o jego życie. Niestety, Marcel zapada w śpiączkę. Gdy w końcu udaje mu się odzyskać przytomność, okazuje się, iż dopadła go amnezja. Mężczyzna nie pamięta dwóch ostatnich lat swojego życia, w tym Dominiki i swojej córki. Czy głównej bohaterce uda się ponownie rozniecić płomień w swoim partnerze i sprawić, aby na nowo ją pokochał?

Wiele powodów, by wrócić to powieść obyczajowa, u której podstaw leży tragiczne wydarzenie – wypadek samochodowy, walka o życie, śpiączka i amnezja, która wszystko utrudnia. Historia została ukazana oczyma Marcela, dzięki czemu dowiadujemy się, jak wygląda świat osoby, która tak naprawdę nic nie pamięta, choć wszyscy mówią mu, że był z Dominiką, a Amelka to jego córka. Relacja ze strony Marcela może wydawać się momentami dosyć ciężka w odbiorze, a wszystko to za sprawą języka, który został mu przypisany przez autorkę. Augusta Docher chciała w ten sposób urzeczywistnić jego postać.

Wiele powodów, by wrócić to książka, którą czytałam z nieskrywaną przyjemnością. Lubię powieści, w których można odnaleźć wpływ literatury młodzieżowej. Bardzo polubiłam postać Dominiki, która mocno cierpi z powodu amnezji Marcela. Trudno nie zapałać sympatią do tej kobiety, która robi wszystko, by przywrócić pamięć ukochanemu mężczyźnie i rozkochać go w sobie od nowa. Wiele powodów, by wrócić to książka, przy której wylałam morze łez. Myślę, że warto po nią sięgnąć, aby pielęgnować w sobie wrażliwą stronę własnej osobowości. Powieść Augusty Docher pozwala jeszcze bardziej docenić ukochane osoby, którymi się otaczamy.

2 komentarze:

  1. Myślę, że książka przypadłaby mi do gustu 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie się zapowiada, ale ja nastawiam się na czytanie polskich autorów ;)

    OdpowiedzUsuń

Pozostawiając u mnie komentarz, pozostawiasz u mnie swoje dane osobowe. Są one starannie przechowywane i nieudostępniane innym podmiotom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...